Oefenseries 13-18 minuten

In de oefenseries 13-18 minuten wordt gevarieerd met tempo en eenvoudige of complexere oefeningen. Zorg ervoor dat de oefeningen bekend zijn. Dit maakt het volgen van de oefeningen op het scherm makkelijker.

Op deze pagina vind je 6 oefenseries. Veel plezier!

 

Oefenserie 1, licht niveau en eenvoudige bewegingen

In deze oefeningenserie worden de oefeningen in een rustig tempo uitgevoerd. Oefeningen als knie heffen, boxen, benen strekken, hakken/tenen en vuisten knijpen komen in deze serie voor.

Oefenserie 2: licht niveau en complexe bewegingen

Complexe bewegingen, dus armen en benen tegelijk bewegen, zorgt voor nog meer activering in de hersenen. In deze module is het tempo laag en worden de bewegingen complexer. Oefeningen als been strekken, appeltjes plukken en ‘wandelen’ op de stoel komen in deze serie voor.

Oefenserie 3: gemiddeld niveau en eenvoudige bewegingen

In deze oefenserie worden de oefeningen op de stoel gedaan. het is een stapje hoger dan oefenserie 2. DeĀ  oefeningen duren net iets langer (herhalingen) of het been blijft 10 seconden gestrekt i.p.v. 5 seconden. Het mooie is dat oefeningen regelmatig worden herhaald.

Oefenserie 4: gemiddeld niveau en complexe bewegingen

In deze serie een paar nieuwe oefeningen. De bekende oefeningen wordt net iets langer vastgehouden of met iets meer herhalingen beoefend.

Oefenserie 5: zwaar niveau en bewegingen eenvoudig

Echt een stapje hoger! De meervoudige bewegingen (benen en armen tegelijk) en het hogere tempo maken deze serie moeilijker.

Oefenserie 6: zwaar niveau en complexe bewegingen

Hier wordt in een stevig tempo geoefend. Let goed op dat het niet te snel gaat voor de deelnemers! Er wordt gewerkt met handgewichten. Dit kunnen prima lege waterflesjes zijn. Oefeningen als scharen met de benen, ‘sprintje-trekken’ op de stoel en boxen. De oefeningenserie kan natuurlijk ook in delen uitgevoerd worden als het totaal te intensief wordt.